Search This Blog

Monday, September 19, 2016

Lelaki nak jadi perempuan

Assalamualaikum,

Post kali ini mungkin menyental hati dan perasaan lah sikit yer.
Maaf kalau ada yang terasa.
Kalau terasa, tercalit luka sikit tuh aku saja buat.
Bagi korang fikir balik jalan yang korang pilih nih.
Maaf sekali lagi if korang tak suka.

Dulu aku masa zaman sekolah, tak sangatlah expose pada benda macam nih.
Satu jer makhluk Tuhan yang aku kenal spesis macam nih,
Jenis laki nak jadik perempuan sangat.
Dia adalah jiran aku, selang dua buah rumah daripada rumah aku.
Sampai sekarang, dia camtu gaklah.
Mak dia penat membebel.
Telinga gajah. Kebal bebelan.

Tapi bila dah start kerja baru aku tau sikit-sikit.
Paling obvious masa aku start masuk kerja kat tempat aku kerja sekarang.
Aku rasa rimas gila.
Mereka ada di mana-mana.
Setiap kali aku nampak diorang aku punya tangan cam karate-do.
Tapi fikir anak orang, aku tahan.
Setiap kalilah tulah aku doa diorang berubah.

Bukan setakat mereka nak jadik macam perempuan.
Tapi perangai, cara berpakaian semua.
Totally berubah.
Tanpa rasa bersalah.
And one thing yang aku nak share...
Ada gak colleague aku, is a gay.
MasyaAllah.
Mengucap panjang bila aku dengar.

Kalau ikutkan hati nak jer aku sembelih hidup-hidup kawan aku tuh.
Siang-siang kulit dia, salai bawah terik matahari.
Baru dia tahu azab dunia kejap.
Sebelum kena azab akhirat.
Dengan partner gay dia sekali...
Apa tak ada benda berfaedah lain ke diorang nih nak buat.
Geleng kepala.
Dunia akhir zaman.

Aku pernahlah usha-usha kat kawan lelaki lain,
Dia nih solat ke... yela, korang nak aspect apa?
Tapi jawapan diorang bagi postif.
Dia still ada gi gak la solat Jumaat semua.
Alhamdulillah.
Ada sinar sikit-sikit kat situ.
Aku rasa dengan bimbingan teguh dan jitu boleh berubah budak nih.

Nasihat aku pada kawan aku dan lelaki luar sana yang jenis nak sangat jadi perempuan.
Aku nak nasihat sikit.
Apa best sangatlah korang nak jadi perempuan nih?
Cer bagitau aku hati ke hati.
Aku rasa jadik lelaki lagi the best kot.
Janganlah korang ubah ciptaan Allah.
Dah molek tersusun Allah cipta hang lelaki.
Apa bird-bird korang kecik sangat ke sampai tak nak jadik lelaki.
Hah. cakap-cakap.

Aku yang perempuan if diberi choice baik jadi lelaki.
Boleh jadi imam.
Jadik ketua keluarga.
Jadik pemimpin.
Banyak pahala boleh collect.
Kalau nak gi travel obersi, nak ke Mekah pon on the spot boleh gih.
Esok bayar, lusa fly.
Every year aku pergi kalau camtu.
Heaven.
Tak cam perempuan...kena tunggu mahram lah. Tak safety lah. Blah, Blah. Blah.

Lagi satu, mungkin korang fikir, jadik perempuan boleh melawa.
Nak pakai make up, mascara, blusher bagai?
Weh, aku yang perempuan nih pon tak drawing my face lah dengan tuh semua.
Rimas kot.
BTW, aku allergic pon.
Conteng-conteng. Pastu nak maintain...touch up lagi.
Pastu balik rumah nak kena clear face lagi.
Kalu tak jeragat!
Wasting time, duh.
Mungkin daripada buat semua tuh korang dah boleh buat order Pizza dan siap makan depan TV lagi.
Tak yah lah buat benda pelik-pelik oi.

Kalau korang rasa high heels tu seronok.
Aku rasa kalau kaki korang ter-pe-ot, terpelesok lagi fun kot.
Sakit tuh.
Pakai all day long.
Aku lagi suka sneaker or kasut flat.
My fav.
Boleh lari-lari.
Kan exercise tuh. Boleh slim-slim.

Dah-dah, korang jangan gedik nak tukar-tukar.
Percayalah, korang gih tengok cermin, even muka korang macam muka pecah rumah.
Korang tetap handsome.
Kalau roomate cakap korang berangan jek lebih.
Cakap, aku yang cakap korang memang handsome.
Lelaki pakai T-shirt renyuk-renyuk, jeans simple with cap or without cap pon molek.
Tak yah coat and tie.. segala.
Malaysia panas kot.

Okeh.
Harap apa yang aku membebel atas tu beri korang sedikit kesedaran.
Nak berubah memang susah.
Tapi if korang fikir korang berubah untuk diri sendiri.
Untuk family korang.
Untuk aku? Ehh...
Dan especially untuk Pencipta korang. Korang akan rasa apa korang buat tu betul.
Take your time to think dalam-dalam.
Take much step if you want.
Asal korang berubah.
Peace.
= )

Syaitan. Korang baca surah An-nas dan tafsirnya if korang nak tahu apa aku cakapkan nih.
Semoga apa yang korang buat sentiasa dibawah rahmatNya.
Salam.
Bro!

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...