Search This Blog

Wednesday, June 14, 2017

Something personal

Assalamualaikum.

I donno how to react when someone need my opinion about something personal in his life.
Like... dude, we're living with people.
P.e.o.p.l.e.
People always weird.
And always be weird.
Forever and ever.


Even dia dah jadik your halal partner.
Korang akan still tak paham dengan perangai dia.
Sebab masing-masing have own perception and thought.
Even bad habits too. Yang maybe diorang rasa, benda tu biasa but not to us.
And kita tak boleh nak sekat semua tuh.
Nak ubah pon take time lah.

So, nak replied in my point of view about those topics tuhhh rasa macam... camna ek.
Sebab. You know me.
I'm not married yet.
Partner pon masih tengah tunggang terbalik nak carik nih.
Nak borak lebih pasal this important part memang tak ada experience sangat duh.
But, what can i said, for this condition are...
Discuss la dengan cara yang baik.
Open table, curhat segala isi hati apa yang tak puas hatinya.
Like me, I'm the person yang jenis tak kisah in everything. As long as i think benda tu boleh consider, so just move on.
Let my partner be what he want to be. Lantak dia lah.
I don't mind.
Tapi kena bagi se-das sarcastic ayat sikit ar. Biar sekat sikit gilanya. Kan.

To my friend, and korang luar sana yang ada probs dengan partner.
Again i said, cer bawak bincang.
And be fair.
May Allah bless you and your partner.

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...