Search This Blog

Wednesday, September 24, 2014

Motor dan hujan

Assalamualaikum,

Sejak dua tiga minggu ni, setiap awal pagi and petang mesti hujan.
No, aku tak merenggut... coz i know, hujan itu rahmat! Okay.
And aku tahu gak if time raining or after rain... maka perlu bawa motor dengan slow motion. Ignore any horn and berlagaknya orang disekeliling kita. Just because we want stay fix and safe. Yeah! Like i care, huh.


So, one day (two days ago) ... that time, is after rain and aku ikut rule.
s.l.o.w.
time nih baru nak gi kerja.
But in persimpangan, this uncle (depan aku) look tak stable and tayar dia cam lari, aku pon tak tahu the reason tetiba unbalance. And tup-dia jatuh.
Uncle nih, dia punyer box untuk isi makanan i think tak terabur la. Just pecah kotak merah dia tu sikit-sikit. Isi semua, okay i think. And bila begitu, aku makin slow la bawak...

Unfortunately, lelaki muda belakang aku...dia ingat aku slow and steady, tanpa ada maksud apa-apa. But, he doesn't know in front of me. Tengah dia motong aku, and bila tahu ada uncle tu jatuh. Dia break emergency. And kan hujan- tayar licin.
Tup-dia jatuh sama.

Aku macam-OMG!!!
(okay, next motor. Kidding.)

And, aku lalu tepi site kejadian, aku nak tolong... but looks diaorang okay. Uncle tu bangun, and young man tu tengah shock and try bangun. Nasib baik no kereta that time. So, motor belakang aku lagi, dia berhenti.. Tolong apa patut. Another car pun tolong sama.
Alhamdulillah, no major injuries.

Then, lepas persimpangan-aku bawak maintain bawah 80km/j.
: )

Until sampai hospital.
Thanks Allah.

No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...