Search This Blog

Thursday, November 17, 2016

Careful with your words


Assalamualaikum.

In hundred or tak sampai billions of friends aku ada.
Fact or not facts...
At least satu mesti sangkut.
Yang aku terpaksa deal dengan dia punya manners.
So annoying.
Like dia jer semua yang betul.
Huh.

Mula-mula i tried to think positive.
Sebab so far dia punya manners still in my range.
Belum tunjuk taring lagi kot.

But lately... we are memang tak boleh kamceng lagi dah.
Cannot.
I said, i cannot tahan.
How can boleh aku tahan lagi?
Bila aku tengok dia, rasa nak tumbuk or kick orang dah ni

When dia senang-senang nak tried bullies me.
Aku bagi muka emotionless.
Annoy aku dengan sengaja.
Ini kadang-kadang aku marah la jugak.
Tapi pastu aku senyum balik.
Sebab bagi aku hidup kena maintain cool.
And then when dia start hurting you physically.
That the full stop. To me!

Hello.
Like freaking damn aku nak biarkan jer.
Sakit gila.
Stupid.
My left arm red for two days and bruise for another seven days.
But i'm not telling dia.
Likes dia akan care aku balik?
A big no.

Now, aku malas nak layan dia.
I will remember how hurt my left arm are.
Bukan nak memutuskan silaturrahim la kan.
But if you continue dengan this kind of perangai...
Not gonna say banyak.
Get out from my eyes.
You are not invited.
Pergi main jauh-jauh.

You want to know why aku selalu hang out with my kawan lelaki.
Aku gurau kasar dengan diorang.
But diorang tak pernah balas balik?
Sebab diorang tahu,
Aku cepat bruise.
And that bruise bukan bruise biasa.
Ia sakit.
Mereka faham aku.
But not you.

Satu lagi, the most yang aku selalu caught you.
Your ego problem.
Your riak perfectly statement.
I think, you and i dah argue tentang benda ni dulu.
And i said, jangan riak... nampak useless.

Then, you beri your alasan.
Reason yang tak masuk akal actually.
You said you want to be a good person, but donno your words hurting all.
Tak akan everyday nak collect dosa atas mulut sendiri.
Tak penat ke?
Malaikat yang bahu sebelah kiri sentiasa mencatit laju with your every second statement.

I think i have beri dia pengajaran sikit.
Even i know dia kan balas balik.
But what would i care?
Dia can hurt me more, but he cannot mess with my emotion.
Because dia memang spesis bipolar.
Dia patut duduk kat kutub Utara sana.

Pray for me
#prayforme

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...